Hanya Renungan

Hanya Renungan
merenung bukan bermakna lalai, tapi merenung mencari sebuah jawapan

Wednesday, March 19, 2014

Kelam Kabut

Pearg! kelam kabut jer rase kehidupan ni beberapa hari ni, kerja tak banyak, namun perasaan serabut tu macam bertimbun je, aku tak tau kenapa, seperti ada yang tak kena satu dua hari ini. Fikiran rasa bercelaru, Alhamdulillah, mungkin ni ujian dari Allah, sifatku yang sentiasa tenang dan selalu tersenyum mungkin telah buat aku jadi sedikit ingkar kepadaNya, ini adalah cara Dia untuk kembalikan aku untuk dekat denganNya. Aduhai, semakin bertambah waktu, terasa semakin kelam, dan semakin gelisah. Dan terdetik juga, adakah aku adalah insan terbaik untuk menjadi seorang yang bergelar suami.. Atau aku masih lagi di takuk lama, dan masih perlu banyak mencari pengalaman dalam membentuk diri menjadi seorang insan yang bertanggungjawab. Aku ternyata terasa kurang yakin, kurang yakin untuk menjadi suami yang mampu membimbing seorang yang bergelar isteri. Apakah dia jodohku? itu juga sentiasa terngiang-ngiang di benakku, kerna aku rasa aku bukan yang terbaik untuknya. Kemurungan ini membuatkan aku banyak berfikir, dan membuatkan aku bimbang dan berfikir panjang untuk membuat sesuatu keputusan. Aku yakin ada sesuatu yang Maha Pencipta ingin sampaikan kepadaku, kerna Dia Maha Tahu, dan sudah dicatat apa yang bakal ku lakukan nanti. DushDush! Sedarlah wahai Encik Patung! Banyak perkara bakal berlaku, aku kena kuat!! aku mampu harungi ujian Allah ni!! Go Encik Patung Go!!!

2 comments:

  1. kalau edohayra always support patung, patung akan always bersemangat!! yeah! hehehe

    ReplyDelete