Hanya Renungan

Hanya Renungan
merenung bukan bermakna lalai, tapi merenung mencari sebuah jawapan

Monday, February 14, 2011

aku seorang petani

tanah gersang....
hanya ini mampu untuk aku usahakan,
usahakan demi hidup,
penuh caci maki menempa di cupingku,
namunku tekap dengan seribu kesabaran,
kesabaran yang aku percaya akan mengangkatku untuk dijulang,

tanah gersang...
kini kau mula dibasahi hujan,
kini kau tiada lagi kering,
kini aku mampu bercucuk tanam,
aku mampu mengerah keringatku, demi sebutir beras,
sungguhpun kau menguji aku dengan kesabaran,
namun kini aku percaya,
kau mampu membantuku,
kau mampu membayarku dengan hasilmu,
hasil yang mungkin mampu untuk ku bahagikan,


tanah gersang...
kini kau tiada lagi gersang,
kini kau mula menabur bakti,
kini kau mula mengangkatku,
walau bukan sedikit,
aku percaya,
kau mampu membawa aku ke puncak,
puncak yang aku namakan KEJAYAAN....

No comments:

Post a Comment