Hanya Renungan

Hanya Renungan
merenung bukan bermakna lalai, tapi merenung mencari sebuah jawapan

Thursday, February 24, 2011

mimpi

mimpi,
kaku aku merungkai maksudmu,
kadang kau datang dengan indah,
kadang kau datang membawa duka,
kadang kau datang penuh makna,
kadang kau datang hanya kelabu,

mimpi,
walau kau sering menemaniku,
namun tiada dapat aku mengusik bait hadir indahmu,
kau datang menemani tidurku,
agar sunyi beredar,
agar tidurku berteman,

mimpi,
kadang kau coretkan warkah duka,
agar aku kenal erti bahagia,
kadang kau ukir indah suka,
agar perit tidak aku rasa,
kadang kau isi dengan seribu makna,
agar jiwaku yang kosong terisi jua,
kadang kau hanya berdiam,
memahami aku yang kepenatan

mimpi,
tahukah kau,
coretan jelik ini aku ukir untukmu?
kau temaniku,
kau kenal aku,
kau yang tidak pernah mengeluh menemani sepi malamku,

mimpi,
hadirmu aku bahagia,
walau bukan bahagia yang kau isi sentiasa,
tanpa kamu aku tersiksa,


wahai mimpi,
temanilah aku sentiasa,
kerna kamu penuh makna,
kerana kamu jambatan impian...

No comments:

Post a Comment