Hanya Renungan

Hanya Renungan
merenung bukan bermakna lalai, tapi merenung mencari sebuah jawapan

Monday, June 2, 2014

Wow terlalu lama

Peargh!!
memang ternyata terlalu lama aku tidak mengemaskinikan blogku ini, haha tak prasan pulak.. sebulan sudah.. haha.. terasa bosan lalu ku nukilkan lagi apa yang tersimpan di benakku, perkara ini aku ceritakan, kerana ada satu sahabatku yang seakan mahu mengetahui sesuatu dibalik sesuatu.. Erm, aku tidak akan menanyakan kenapa dia mahu tahu pasal ini.... "cerita random pasal cinta".. aku bakal ceritakan kisah aku bertemu seseorang yang bakal aku nikahi, itu saja, maybe no first love story today.. hahaha

***********************************************************************
 Pada suatu petang,  aku terasa mahu jogging sambil mengelamun dalam kawasan tempat aku belajar. Ternyata ini baru masuk minggu kedua aku dalam semester akhir, (ditempat aku belajar ada 2 semester aja, heheh). terlihat kelibat ramai junior yang sedang beriadah merata-rata.. Tiba-tiba " abang senior!" aku pandang blakang..Oooo rupanya junior aku baru mula berjogging bersama seorang kawannya. Aku hanya senyum, aku memang jenis yang tidak banyak bercakap sangat.. "abang nama cipot ek??" dia tanya aku tentang nama gelaranku.. aku senyum lalu aku betolkan.. "Sedot bukan Sipot". dia seakan malu sedikit. aku teruskan jogingku
 Beberapa hari aku berjogging bersama dia, ternyata terserlah sedikit keperibadan dia, periang, clumsy, dan bertanggung jawab.. kitorang seperti sedikit rapat... Dia senang dengan cara aku... namun aku tidak terfikir bahawasanya aku akan jatuh cinta dengannya, aku hanay menganggap dia seorang kawan kepadaku..
 Pada satu malam yang agak stress bagi aku, sedang aku baring di tilam 2 tingkat dalam dorm aku sambil aku SMS ceritakan masalah aku kat dia (ternyata masalah itu mengganggu konsentrasi aku untuk belajar pada masa itu). Dia seakan memahami aku... dan dia seakan tahu betapa perit aku rasakan menanggung masalah itu pada malam itu.. lalu dia menalifon aku.. lalu terpacul dari bibirnya mengatakan sesuatu yang membuat aku terpaku dan terkedu.... "awak, saya tak mau awak stress macam ni, saya sayang awak, saya suka bila tengok awak senyum.. kalau awak sedih macam ni, macam mana saya nak tengok senyuman awak.." aku terpaku.. ternyata benih cinta terus bercambah.. dan kitorang meneruskan hubungan kami sehingga sekarang, ternyata x ada yang lamar antara satu sama lain, tiba2 terus bercinta, hahaha, kelakar, namun itu hakikatnya... haha... harap cerita ini memberi sesuatu kepada sahabat aku yang mahukan cerita random pasal cinta ni.. hahah

1 comment: